Posts

Showing posts from May, 2018

MOBOT Flexi kini boleh didapati secara ansuran di LAZADA!

Image
Salam Ramadan ke 12 yang penuh barakah sahabat-sahabat Cik Lin yang selalu mengikuti aktiviti Cik Lin di sini.


Sejak Cik Lin berblog ni ada juga sahabat yang whatapps berkongsi cerita sedih dan kesakitan yang dialami.

Cik Lin faham penderitaan yang kalian rasai. Bagi orang yang tak pernah sakit, mereka payah nak terima hidup kita ni sentiasa 'merana' kesakitan hingga menghilangkan nikmat hidup lain yang kita masih ada. 
Ada masanya kita macam hilang punca tambahan pula tak ada orang yang nak diajak berbual, nak keluar rumah pergerakan fizikal dah terhad, kalau dipaksa nanti makin sakit pula. Begitulah yang Cik Lin rasa sebelum Cik Lin ada Mobot Flexi ini.


Kalau boleh Cik Lin nak sahabat-sahabat ada Mobot Flexi ini untuk mudahkan pergerakan kalian, kuranglah tahap kebergantungan kita kepada suami, anak-anak atau saudara mara. Dapatlah kita uruskan diri sendiri dengan lebih mudah terutama untuk urusan di hospital, pasaraya, di pejabat atau di airport.

Bagi sahabat-sahabat yang nak be…

MOBOT FLEXI - MUDAHKAN PERGERAKAN!

Image
- BEZA BERURUSAN DI HOSPITAL MENGGUNAKAN MOBOT FLEXI DENGAN DUDUK ATAS WHEELCHAIR - 

Sejujurnya bukan sahaja fizikal yang ketara berbeza tapi perasaan juga jadi sangat berbeza.

Ia menyuntik semangat baru, semangat nak bergerak bebas tanpa pembantu seperti dulu-dulu semula!

Beberapa tahun lepas Tuan Haji Hapida dari Penggerang, Johor ini telah disahkan menghidap beberapa penyakit yang menyukarkan beliau bergerak bebas.

Sebahagian besar pergerakannya perlu dibantu oleh isteri beliau Puan Sakinah.

Semuanya terjadi tanpa boleh diubah lagi.

Namun dengan #mobotflexi yang diedarkan oleh team#mobotmalaysia hidup tuan hj Hapida kembali ceria dan berdikari semula.

#semangat baru


MOBOT FLEXI - MUDAHKAN AKTIVITI BERIADAH.

Image
[ MOBILITY SCOOTER MUDAHKAN AKTIVITI BERIADAH DI TAMAN - GUNAKAN MOBOT FLEXI ]
.
Seharian bersama Mobot Flexi yang mengembirakan.
.
+ Tu yang boleh hilang rasa penat dan yang penting Cik Lin kurang mengeluh kesakitan lagi bila dapat bergerak sendiri tanpa perlu membebankan kedua-dua belah anggota kakinya atau menunggu pembantu atau bergantung kepada kerusi roda lagi. 
.
+ Di pusat pengundian semalam pun Cik Lin gunakan mobot flexi, mudah je petugas di sana membantu ikut saluran 3 semalam.
.
+ Cik Lin dah dapat bergerak bebas semula, anda bila lagi?
.
+ Mobot Flexi ini adalah scooter mobiliti yang direka khas berfungsi seperti kerusi roda elektrik biasa untuk kegunaan mereka yang mengalami masalah pergerakan fizikal.
.
+ Nak maklumat lanjut untuk tempahan, sila hubungi : Pn Aida : 012-339 9034 atau
Cik Lin : 019-3866 889 atau
Cik D : 019-228 6493


MOBOT FLEXI - SALAM RAMADAN 1439 H / 2018 M

Image
Assalamualaikum dan salam sejahtera untuk semua sahabat-sahabat Cik Lin Selamat.

Disini, Cik Lin berbesar hati mengucapkan selamat menyambut bulan Ramadan al-kareem 1439 Hijrah / 2018 Masihi kepada semua umat Islam di Malaysia dan seluruh negara.

Jadi, macam mana dengan terawih anda malam tadi?

Macam mana dengan puasa hari ini? 

Hendaknya, ia sempurna dan dipanjangkan rezeki untuk menunaikannya sepanjang bulan Ramadan tahun ini dan tahun-tahun yang akan datang oleh Allah s.w.t. Aamiin.























source photo: Internet 



MOBOT FLEXI - MENJADI PERHATIAN RAMAI!

Image
#PERHATIAN


Dimana-mana pun Mobot flexi tetap jadi perhatian!
Dato Hj Saad dah beberapa kali pergi tanah suci untuk mengerjakan umrah dan haji tapi umrah kali ini beliau jadi lebih enjoy sebab ditemani Mobot Flexi 2in1 mobiliti skuter cum wheelchair kata orang putih! 

Dah tak perlu lagi bergantung kepada orang lain untuk menolak kerusi rodanya. Yalah.... bagi mereka yang pernah mengalami situasi seperti kami pasti mudah rasa bosan bila terpaksa bergantung harap kepada orang lain terutama untuk aktiviti harian yang rutin.

Bila dah ada Mobot Flexi ini, Dato Hj Saad dah boleh kemana-mana termasuk ke pusat membeli belah!

Actually ada banyak gambar kenangan di tanah suci yang dikongsikan oleh Dato kepada team mobot tapi cik lin pilih gambar ini untuk dikongsikan dengan pembaca blog cik lin ni.

Bagi anak-anak, bila melihat kesusahan ibu ayah untuk  bergerak terutama untuk aktiviti rutin harian, fikirkanlah pengorbanan mereka untuk kita. Doa mereka yang tidak pernah putus untuk pastikan rezeki kita…

SCOOTER MOBILITI - MOBOT FLEXI

Image
Mobot Flexi ini adalah scooter mobiliti yang direka khas berfungsi seperti kerusi roda elektrik biasa untuk kegunaan mereka yang mengalami masalah pergerakan fizikal khususnya dikalangan:-
.
📌 Orang kurang upaya fizikal / lemah akibat stroke / polio
📌 Asthma / cepat letih / diabetis kronik / masalah jantung lemah
📌 Masalah lutut / kaki / sendi / gout / saraf
📌 Kecacatan akibat kemalangan / dalam pemulihan / OKU
📌 Mudahkan ibu ayah ke masjid, mengerjakan umrah & beriadah
📌 Ahli keluarga atau pesakit yang perlu menjalani rawatan susulan di hospital seperti fisioterapi dan sebagainya
.
Maklumat lanjut untuk tempahan, sila hubungi :
.
Pn Aida : 012-339 9034 atau
Cik Lin : 019-3866 889 atau
Cik D : 019-228 6493



MAK DAH TAK MERUNGUT LAGI!

Image
MEMANG #LEGA BILA MAK DAH TAK MERUNGUT LAGI SETIAP KALI DIAJAK BERJALAN!
------------------------------------------------------------------------- Kalau dulu kami adik beradik kena ambil turn untuk temankan mak di rumah,

tak sanggup nak tinggalkan mak sebab sejak mak sakit sendi dan lemah kaki setahun lepas, mak kerap murung dan banyak termenung dari bercakap dengan sesiapa pun.

Sesekali bergenang air mata mak.
Pilu rasanya bila tengok keadaan mak begitu.

Bila diajak menggunakan kerusi roda mak pasti bagi macam-macam alasan.

Kami tahu dia tak suka nampak macam orang sakit sepanjang duduk di kerusi roda tu.

Kami faham mak tak nak menyusahkan kami adik beradik tapi kami tak pernah pun merungut,

itu perasaan mak je.
-------------------------------------------------------------------------
Sejak kak long jumpa Mobot Flexi di IJN, kami pakat adik beradik belikan eScooter Mobot Flexi ni -  gabungan ringkas scooter dan wheelchair (2 in 1) yang mesra pengguna. 

Mudah sangat mak menggunakannya tak…

KEAKRABAN ANTARA AHLI KELUARGA

Image
Perkara paling menggembirakan nenek adalah bila dapat tunaikan permintaan cucunya untuk naik #mobotflexi bersama di taman. 

"Bukan apa , masa ni jelah kita dapat bermesra dengan mereka supaya bila dah remaja nanti mereka akan tetap ingat kepada kita walau sibuk macam mana pun nanti....

Zaman kita dah berlalu tapi zaman mereka baru nak mula, 

kalau kita kurang beri perhatian, mereka akan beri perhatian kepada perkara yang kita mungkin tak suka"

Pesan Datin kepada kami.

Alhamdulillah mobot flexi ini telah membantu beliau untuk ada lebih banyak masa menemani anak cucunya bersantai dan meringankan kesakitan beliau tanpa tambahan kesan sampingan ubat-ubat kimia.



APA YANG PALING MENGGEMBIRAKAN HATI MAK ?

"Mak tak minta apa-apa, asalkan anak-anak mak bahagia, hidup rukun sejahtera, jaga ibadah dah buat mak rasa gembira.."  . itulah detik dan doa setiap insan bergelar mak/ibu yang tak pernah putus untuk semua anak-anaknya. .
Hari ini kalau ada sesuatu yang boleh buat mak gembira, itulah yang anak-anak pasti lakukan untuk mak. 
.
Buatlah... kerana mak adalah keramat hidup kita.
.
Sekarang ni, mak makin seronok sebab dah boleh bergerak bebas. Sakit lutut tu masih ada tapi dah kurang mengganggu pergerakan sebab mak tak perlu banyak berjalan. Kesyukuran dan kebahagiaan mak adalah kebahagiaan kami sekeluarga.
.
#Mobotflexi
Merapatkan hubungan keluarga.

APA DAH JADI KAT MAKCIK NIH!?

Image
Kita ini, bila menjual, benda yang paling kita risau adalah apa yang dah berlaku pada customer bila dah pakai produk yang kita jual. Serius. Saya sendiri kalau seller tu jenis zip mulut dan jadi batu (tak reti followup) lepas kita buat pembelian, memang itulah kali terakhir saya akan beli produk daripada mereka.
Betul tak?

So, saya baru je followup seorang customer yang beli Mobot Flexi.
Customer saya wanita. Dia ada masalah buah pinggang sejak 7 tahun lepas.

Masa dia beli Mobot Flexi, dia cakap : “Harap2 dengan mobot flexi ni, pakcik tak perlu tolak makcik pergi ke hospital lagi maklumlah seminggu, 2 kali kami kena ke hospital untuk buat rawatan buah pinggang makcik ni.”

Pendek cerita, lepas 14 hari....
Saya cuba followup dia sebab nak tau berbaloi ke tak pakai Mobot Flexi ni.
Whatsapp tak berbalas... SMS? Lagilah. Buat dek je.

Saya punyalah risau sampai dalam hati saya meronta2,
“Apa dah jadi kat kau!”

Saya pun terus call dia.
Nasib baik tak sampai 5 beep, dia angkat telefon.
Dia cak…