Tuesday, April 14, 2020

MOBOT FLEXI: Siapa jer yang sesuai guna Mobotflexi ni?

Siapa jer yang sesuai guna Mobotflexi ni?

Kanak2 boleh (Terma & Syarat) 
Dewasa pun boleh 
Orang Muda boleh 

Yang berusia pun boleh 
.
Apapun.. kita memang sarankan sangat untuk mereka seperti yang tersenarai dalam gambar tu. Lagipun fungsi2 mobot ni memang khas untuk membantu mengurangkan kesakitan serta memudahkan pergerakan bagi yang memerlukan.
.
Buat yang ada masalah kesihatan atau kad OKU tu.. boleh usahakan untuk pembiayaan dari JKM, Baitulmal & Pejabat Zakat. Boleh juga buat pembayaran melalui akaun 2 KWSP.
.
Kami di Mobot Malaysia ada 10 CARA BAYARAN untuk membantu anda. Hubungi Mobot advisor kami untuk maklumat lanjut
.

Monday, April 13, 2020

MOBOT FLEXI: SERIUSLA!!

Betullah tu kalau kena caranya bayaran untuk mobot flexi ni tak sampai RM300 pun sebulan (tertakluk terma & syarat)
.
Ramai yang berminat sebenarnya nak miliki mobot flexi ni.. sama ada untuk kegunaan sendiri atau nak hadiahkan buat ibu ayah tercinta. Tapi ramai yang nak tanya harga pun tak berani.
.
Kami di Mobot Malaysia ada 10 CARA BAYARAN untuk membantu anda. Hubungi Mobot advisor kami untuk maklumat lanjut
www.wasap.my/60124648694/MF
.

Thursday, March 26, 2020

INFO : Benarkah pesakit Diabetes yang tidak mengawal paras gula amat berisiko tinggi di Covid ini?

Kes kematian akibat #Covid-19 semakin hari semakin meningkat.
---------------

Lebih menyedihkan apabila ia melibatkan mereka yang berlatarbelakang penyakit kronik.
Benarkah pesakit Diabetes yang tidak mengawal paras gula amat berisiko tinggi di Covid ini?

Ketahui tips yang boleh anda lakukan:
Jumaat, 27 Mac 2020
3.30PM
FB Group Hidup Bahagia Tanpa Diabetes

MOBOTFLEXI : STAY AT HOME


Wednesday, March 11, 2020

MOBOTFLEXI : LANGKAH BERJAGA-JAGA.

Back to Basic.


Dalam kekalutan wabak covid 19, 9 perkara ini perlu diberi perhatian :

1. Sentiasa cuci tangan sebaiknya dengan sabun atau gunakan sanitizing wipes tissue.
2. Spray tombol / pemegang pintu dengan bahan nyahkuman.
3. Guna penutup mulut bila berada diluar.
4. Amalkan minum air suam dengan perahan lemon, boleh letakkan sedikit madu.
5. Bila badan rada dedor, batuk, sakit tekak, selsema segera ke klinik atau hospital. Lebih baik kita tahu tahap kesihatan kita sekarang dari menderita kemudian.
6. Jika kita dinasihatkan / dikuarantin usah ambil kesempatan pi shopping pula. Stay je kat rumah. Minimakan tetamu. Hargai kesihatan orang lain kerana mungkin antibodi mereka lebih lemah dari antibodi kita.
7. Cuba elak dari berada ditempat yang sesak dengan orang ramai. Kita tak pasti sejarah kesihatan orang sebelah yang tidak kita kenali dalam kesesakan itu.
8. Sentiasa kekalkan berwuduk. Cuci bersih semua make-up sebelum berwuduk. Ini mudahkan kita solat bila masuk waktu solat (hikmah).
9. Sentiasa berdoa agar kita, keluarga, saudara, jiran, rakan, pelanggan, pembekal, orang atasan, orang bawahan dan semua yang terlibat dengan kita dilindungi Allah dari segala musibah yang lebih teruk.

Cik Lin harap kepada yang kurang sihat segeralah dapatkan rawatan dan pastikan makan ubat dengan teratur ye.

Monday, March 9, 2020

Thursday, March 5, 2020

MOBOTFLEXI : KITA SEDANG DI UJI.

Ketika ini seluruh dunia sedang diuji dengan wabak penyakit berjangkit dan berbahaya Covid-19.

Semakin hari semakin meningkat statistik penghidapnya, yang dah dikata sembuh pun kembali mengalami simptom mudhorat berganda sehingga amat sukar mengawalnya.

Sahabat sentiasalah berhati-hati, ambil berat keadaan kesihatan sendiri dan ahli keluarga kita setiap masa.

Jika ada tanda-tanda yang membimbangkan sila segera ke klinik /hospital berdekatan.

Nyatakan dengan jujur jika kalian baru pulang dari percutian usah ambil mudah perkara begini, mungkin kejujuran kalian boleh bantu kurangkan risiko anda dan orang lain.

Amalkan doa ini setiap pagi pagi dan petang termasuk di semua tempat yang ramai orang.
Semoga kita dilindungi Allah swt dari segala musibah. Aamiin.