Posts

INFO : TIP KESIHATAN SEMASA JEREBU

Image
Jerebu mengandungi bahan kimia asing halus yg terbakar. Bahan ini amat mengancam keseimbangan oksigen didalam sel melalui sistem pernafasan yg terancam.
JANGAN lupa minum air kelapa dan limau nipis ketika bencana ini.
Air kelapa mengandungi oksigen larut mudah menembusi sel.  Limau nipis adalah vitamin C asli yang dapat menyerap asid sebelum sempat bertukar menjadi gas yg lebih merbahaya.
Oleh Prof. Dr Norhisham Wahab.
Sayangi keluarga anda. #Mobotflexi

(Sumber gambar : Internet)








MOBOTFLEXI : TAK CUKUP BUDGET!

Image
"MACAM MANA NAK DAPATKAN MOBOTFLEXI NI? MAKCIK TAK CUKUP BUDGET!"
---------------
Sekarang, pembelian Mobotflexi boleh dibuat melalui saluran-saluran berikut bagi memudahkan makcik/pakcik dapatkan mobotflexi ni.

10 CARA MUDAH UNTUK MEMILIKI MOBOTFLEXI :

TUNAIDEBIT/KREDIT/ONLINEAKAUN 2 KWSPPERKESOBAITULMALPUSAT ZAKAT SELANGORAEON CREDITGOLDBAR PUBLIC GOLDJABATAN KEBAJIKAN MASYARAKATKOPERASI BUMIRA MARA

MOBOTFLEXI : BAGAIMANA MOBOTFLEXI MUDAHKAN KEHIDUPAN?

Image
Mobot Flexi ini adalah gabungan eScooter & wheelchair (2 in 1) boleh digunakan dalam dan di luar rumah oleh mereka yang ada masalah pergerakan fizikal untuk urusan di hospital, beriadah di taman, ke surau, umrah, kolej, pejabat, pasaraya dan sangat mudah digunakan semasa bercuti. Ia tidak selalu perlukan pembantu (seperti wheelchair) dan ini beri mereka keyakinan diri untuk kembali berdikari dan ceria semula.

INFO - THROWBACK - HARI KOMUNITI JKM WPKL

Image
Hari ni di Desa Rejang KL diadakan hari informasi kepada penduduk setempat. Antara booth yang menarik perhatian saya adalah booth sukarelawan keselamatan.

Ramai yang tak tahu rupanya kita boleh berdaftar secara online ke portal Volunteer Smartphone Patrol (VSP) untuk maklumkan jenayah setempat, kes penderaan, buli, pencabulan, kemalangan, pecah rumah, keselamatan ibu apa yang tua / OKU / warga emas yang tinggal sendirian atau jika kita nak meninggalkan kediaman elok dimaklumkan kepada pihak berkuasa.
Dengan berdaftar sebagai VSP member, kita boleh hantarkan gambar atau video jenayah terus ke pihak polis. Anggota polis akan membuat rondaan dan siasatan ke tempat kejadiaan dengan lebih kerap.
Identiti ahli VSP tidak akan didedahkan, jadi usah bimbang untuk membantu pihak polis membenteras jenayah. Mungkin dengan cara ini, kita mampu menyelamatkan nyawa.
Hargai keselamatan & kesihatan - Team #Mobotflexi.

INFO : BERHENTI SEBELUM KENA MUSIBAH.

Image
Ada beberapa pengguna Mobotflexi yang kerap berkongsi pengalaman menggunakan produk supplement yang mereka ambil ketika kami berbual-bual sementara menunggu dokumen mereka disediakan. Dokumen ni berguna untuk tujuan claim dari pihak pembiaya mahupun untuk tujuan mendapatkan pengecualian cukai dari LHDN nanti. Antara produk supplement kesihatan yang pernah diambil adalah produk dalam sharing Public Health Malaysia ini. Terkedu bila baca laporan ini tadi. Semoga Allah pelihara dan selamatkan setiap pengguna Mobotflexi dan semua yang pernah menggunakan produk ini dan dijauhkan dari segala musibah. Team #Mobot prihatin.

MOBOTFLEXI : BERDIKARI

Image
Antara perkara paling best adalah bila Cik Lin dapat uruskan hal-hal peribadi seperti nak keluarkan duit gaji dari mesin ATM tanpa perlu bergantung kepada orang lain. Kalau dulu kena tunggu masa orang lain untuk bantu cik Lin bergerak sehingga adakalanya rasa bosan amat dengan situasi diri yang dah tak boleh berdikari seperti dulu. Bila dapat guna mobotflexi ini cik Lin rasa macam dapat sebuah kehidupan baru semula. Orang yang tak pernah sakit macam cik Lin memang tak akan faham sengsaranya jiwa bila kita terpaksa bergantung kepada masa orang lain sedangkan semua benda tu kita dah biasa buat sendiri. Gais... Jagalah kesihatan sebaiknya. Kita tak tahu masa bila penyakit akan menyerang. Macam cik Lin, elok je dari sihat boleh berlari kini cik Lin perlu bermobotflexi, itu pun nasib ada mobotflexi tak lah cik Lin perlu hidup dibelenggu kerusi roda seumur hidup. Harga RM6,535.00 ni bukanlah nilai yang boleh menggantikan kesihatan cik Lin tapi sekurang-kurangnya cik Lin tak perlu merisikok…

MOBOTFLEXI: PENGALAMAN SUKA DUKA CIK LIN

PENGALAMAN SUKA DUKA SEBELUM DAN SELAPAS MENGGUNAKAN MOBOTFLEXI BERSAMA CIK LIN.
--------------------------------------------------- Assalamualaikum dan salam sejahtera...

hai semua..

Kali ni MobotFlexi nak kongsikan suka duka Cik Lin sebelum dan setelah menggunakan MobotFlexi ini.

Saksikan dan dengar sendiri pengalaman Cik Lin menggunakan MobotFlexi ini. Bagaimana MobotFlexi menjadi penganti kepada wheelchair.
Sila klik video di bawah ini untuk mendengar cerita Cik Lin: