Posts

INFO : KEISTIMEWAAN & KEMUDAHAN OKU.

Ramai yang masih tak tahu tentang bantuan yang disalurkan oleh pihak Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) kepada golongan yang kurang bernasib baik. Tapi hakikatnya ramai juga yang tahu cuma malas nak beritahu orang lain ... "ahhh bukan masalah aku pun...." Kami bertemu dengan beberapa warga emas, OKU dan mereka yang sedang menjalani rawatan pemulihan di pusat rehab . Walaupun mereka adalah insan-insan yang memerlukan tapi tak ramai di antara mereka yang tahu tentang pelbagai bantuan yang disediakan oleh Kerajaan untuk mereka kembali berdikari dan terus aktif menjadi sebahagian dari anggota masyarakat yang produktif. Baca informasi yang kami kongsikan ini ya moga dapat memberi sedikit pencerahan dan membuka jalan saat hidup makin buntu. p/s : Nak maklumat lanjut, hubungi JKM yang berhampiran anda segera. p/s : Nak mobotflexi, hubungi 012-6169034 dan dapatkan bantuan biaya dari JKM (bagi yang tidak mampu). #mobotflexi teman setia di sisimu.

MALAYSIA : MASYARAKAT PRIHATIN

Image
Semakin hari masyarakat semakin prihatin.
Soal wuduk sebelum solat memang soal wajib. 
Tak boleh diambil mudah.
Diharap inovasi kemudahan untuk warga emas dan OKU ini dapat memudahkan mereka yang mengalami masalah pergerakan untuk berwuduk dan beribadah tanpa bantuan orang sekeliling.
P/s : Kami merintis jalan agar dapat memudahkan orang lain menjalani kewajipan mereka.



Pengarah Urusan Meas Tech, Rozilawati Ibrahim bersama produk tempat berwudhuk bagi Orang Kurang Upaya (OKU) pada Ekspo Halal Malaysia 2019 di Pusat Konvensyen Kuala Lumpur (KLCC). - Foto Asyraf Hamzah
https://www.bharian.com.my/wanita/keluarga/2019/03/537076/stesen-wuduk-untuk-oku-warga-emas?fbclid=IwAR0iUD2EINMBzs5BaMdrM2AK-hTHmC6kZ9aDZU79RlTZUIyyuMllXjLHrZQ

INFO : INOVASI ALAT BANTUAN PERGERAKAN

Image
InsyaAllah akan ada inovasi baru untuk mereka yang berat badan melebihi 160kg. Kami faham bagaimana mereka mahu kembali berdikari seperti pengguna Mobotflexi yang lain namun setakat ini Mobotflexi hanya boleh menampung berat sehingga 150kg sahaja. Mobit Xtended juga tidak begitu sesuai memandangkan saiz dan struktur kerusi roda yang digunakan kurang mesra Mobit Xtended walaupun Mobit Xtended boleh menarik beban sehingga 220kg. Kami sangat utamakan keselamatan dan keselesaan pengguna sebelum menyerahkan produk kami kepada mereka. Fokus kami lebih kepada memberi solusi dan membantu memilih device yang sesuai untuk mereka / pengguna kembali ceria dan berdikari.
Semoga ada solusi segera untuk sahabat kita ini - www.mobotflexi.com


MOBOTFLEXI : KARNIVAL WARGA EMAS

Image
Kami mahu mereka senyum dan sentiasa rasa dihargai.

Karnival pagi tadi berakhir dengan rasa lega sangat bila usaha team AIDAQ mensejahterakan warga emas kini diberi perhatian serius oleh pihak berwajib dan pihak perubatan.

Kepada warga emas khususnya pemegang kad OKU, peluang untuk menggunakan mobotflexi dalam aktiviti harian lebih cerah sekarang.

Permohonan ke Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) termasuk Sabah dan Sarawak boleh dibuat secara terus tanpa perlu orang tengah.

Anda hanya perlu isi borang, lengkapkan syarat dan berikan justifikasi paling optima untuk gunakan mobotflexi dalam aktiviti harian seperti ke hospital, bekerja, membeli belah di pasar raya dan sebagainya tanpa perlu selalu bergantung kepada pembantu.

Selain itu, pihak Baitulmal juga menyediakan pembiayaan penuh kepada asnaf dan pemohon mobotflexi yang layak. Dalam tempoh 10 bulan lepas, 5 pemohon asnaf telah berjaya mendapat dan menggunakan mobotflexi masing-masing.

- ACTUALLY KEPADA YANG MEMERLUKAN, ADA BANYAK CAR…

INFO : 2030 MALAYSIA NEGARA TUA OLEH DR OLIVIA TAN, UNIVERSITI MULTIMEDIA.

Image
A NEW LEGISLATION TO ENFORCE MAINTENANCE OF PARENTS IN MALAYSIARESEARCH OBJECTIVESThe general objective of this research is to provide a safety net for neglected parents who are 60 and above and unable to maintain themselves. The specific objectives are: 1.  To investigate and examine why the current system is not effective in Malaysia. 2.To investigate and examine how this filial piety issues/ maintenance of parents are handled in other jurisdictions especially Singapore, the United Kingdom, and the United States; 2.1To recommend the best practice to be implemented in Malaysia. AGING SOCIETY CHALLENGES

















EXECUTIVE SUMMARY This research looks into:Causes of an increase in cases of neglecting aging parents How these issues should be solved in the best way Raise in the number of aging parents abandoned by their children.Currently, Malaysia does not have a proper system to tackle the issue.The existing social safety net is not effective in solving this issue.There is no legislation to make it a cr…

MOBOTFLEXI : NIKMAT KEAMANAN

Image
Bila kita berpeluang untuk nikmati keamanan, usahakan lah supaya kita sentiasa saling menjaga keharmonian.

Bila kita berpeluang untuk beriadah, usahakanlah walau hanya beberapa minit. Tak boleh pergi tempat yang canggih, pi lah kat tasik berdekatan.

Hari ni saya temui tasik Taman Danau Kota, hanya beberapa minit dari LRT Wangsa Maju. Sesuai untuk seisi keluarga menghabiskan pagi hujung minggu.

Yang masih boleh berjalan, jom berjalan .
Yang tak larat dah nak jalan akibat sakit sakit lutut ke sendi atau semput, naik je Mobotflexi.

Yang penting riadah tetap riadah .
Sedut udara segar, lagi pun percuma je udara Allah ni tapi sangat mahal harganya bila kita dah tak mampu nak menyedut udara akibat penyakit.

Hargai kesihatan.


MOBOTFLEXI : SAAT DIPERLUKAN.

Image
Sokongan yang paling diperlukan adalah sokongan dari ahli keluarga bila seseorang itu disahkan berhadapan dengan ujian kesihatan.
Dan ... untuk anda, team Mobotflexi akan sentiasa ada untuk jadi sebahagian dari keluarga yang memudahkan pergerakan anda.

Datanglah ke AIDAQ dan bawalah pulang seunit Mobotflexi hari ini - 012-6169034


Alamat ofis kami  :
Lot 2.22A, Tingkat 1,
Medan MARA,
Jalan Raja Laut,
50350 Kuala Lumpur,
W.P. Kuala Lumpur.