Sunday, December 15, 2019

PRIHATIN: HIDUP UNTUK MEMBERI

Uncle Palanisamy dah bersara tapi jiwanya tak pernah bersara.

Walaupun beliau ada anak-anak berjawatan dan bekerjaya noble seperti doktor, lawyer dan engineer namun beliau tak suka berehat katanya sewaktu menyantuni saya, cik Lin dan kak Jah di Royal Ipoh Club sebelum kami berangkat balik ke KL.

"Tak bagi saya kerja, tak pa... saya mau jaga orang tua dan orang sakit! "

Nekad betul uncle ni dengan niatnya.

Beliau dan beberapa rakannya yang mengusahakan pusat jagaan warga emas dan mereka yang mengalami masalah depresi di Chemor Perak ini telah berbakti sejak berbelas tahun yang lalu.

Katanya kalau mereka sakit, kita ada doktor, jika teruk kita akan hantar ke hospital.

"Siapa yang tanggung perbelanjaan mereka disini uncle?"

"Ada yang ditanggung keluarga tapi bagi yang tak mampu kami ada dana bantuan asal boleh beri mereka kehidupan..." Tergamam saya. Zasssssss!

Semoga penghuni warga emas yang mengalami masalah pergerakan fizikal akan kembali ceria bila mereka berpeluang menggunakan mobotflexi nanti.

Jauh di sudut hati saya sangat kagum dipertemukan dengan insan-insan hebat ini. Sesungguhnya ada sesuatu Yang Allah nak didik jiwa saya.

Mobotflexi - ease your life.

Image may contain: 5 people, people smiling, people standing

No comments:

Post a Comment