Thursday, January 24, 2019

MOBOTFLEXI: CARA MENGUNA DAN MENJAGA MOBOTFLEXI !

Dah ada Mobotflexi ni kenalah jaga dengan baik ye.

Ia umpama sahabat karib anda, umpama anggota kaki yang dulunya sangat pantas bergerak ke sana ke mari tapi disebabkan penyakit atau kemalangan, pergerakan anda dah terbatas makanya Mobotflexilah jadi pengganti.
--------------
1. Pastikan juga angin untuk tayar belakang sentiasa mencukupi terutama jika berat pengguna melebihi 80kg supaya motornya tak perlu menarik beban yang berlebihan setiap kali anda mahu menggunakan mobotflexi.

Pam kedua-dua belah tayar belakang sekitar 40-45 psi sahaja.

Nak pam macam mana?
Pergilah ke kedai basikal, kedai motor atau ke petrol station. Pam angin tayar Mobotflexi ni kat situ. Tak boleh buat sendiri, mintalah bantuan bangla atau petugas di situ. Mereka pasti akan membantu dengan senyuman.

Kalau nak lebih senang, beli pam kat kedai Mr DIY atau beli online di go shop atau wow shop. Jangan shopping benda lain pulak ye!

2. Bersihkan celah-celah brake dari kekotoran seperti habuk, batu kecil, tanah dan sebagainya dengan berus gigi yang tak digunakan lagi. Senang nak adjust di ruangan kecil. Kekotoran ini boleh menjejaskan Mobotflexi semasa membrake.

3. Bersihkan Mobotflexi ini dengan kain/span lembab. Jangan simbah dengan air dan pastikan bateri sentiasa dalam jagaan kering.

Nak lebih banyak tips penjagaan Mobotflexi? 
Hubungi mobot advisor anda di 012-616 9034

No comments:

Post a Comment